dinsdag 18 september 2012

Laatste wedstrijd!


Zondag 16 september

De laatste wedstrijd en tegelijk ook het einde van het “over de streep” project. Zoals gewoonlijk was ik al een paar dagen ervoor de nodige zenuwen aan het krijgen. Met natuurlijk de steeds terugkerende vragen zoals…ging ik het wel kunnen, zou ik het einde halen…enz….
3 weken voor de wedstrijd kwam ik slecht neer tijdens de hapkido training ( nee niet tijdens het “vechten”! ) met als resultaat een scheurtje in de rugspier. Met als resultaat dat trainingen op een wel zeer laag pitje moesten gezet worden.  De fiets bleef op stal en de loopschoenen in de kast, alleen zwemmen ging nog een beetje. Gedurende 3 weken goed blijven zwemmen en de laatste week een beetje gefietst en gelopen. Mijn zelfvertrouwen stond op dat moment onder nul….
Maar toch, ingeschreven is ingeschreven en ik ging mij niet laten kennen natuurlijk J
Zondagmorgen vertrokken we dus richting Mechelen. Daar aangekomen eerst de chip gaan halen, alles in de wisselzones zetten en dan richting start.
Met in de 60 dames stonden we daar op het strand, het was de eerste keer dat we niet moesten vertrekken van in het water. Lies was er ook dus konden we nog effe de tactiek van de dag bespreken, we waren het over 1 ding eens…aankomen!.  Geweldige tactiek vind ik dit.



Om 10 uur werd het startschot gegeven en sprongen we als visjes in het water. Ik had direct een goede baan , geen last van andermans benen of armen, Super!! Mijn tempo zat onmiddellijk goed en ben gewoon rustig kunnen blijven doorzwemmen tot het einde. Na 14’28”  zaten mijn 750m erop en konden we aan de fietsproef beginnen. Hier wil ik dan vooral mijn ventje heel hard bedanken omdat die me leren zwemmen heeft. Vorig jaar geraakte ik nog niet aan de overkant van het zwembad :-) .
Eerst nog een gevecht met de wetsuit (dringend een training op doen!) ik krijg dat ding nooit uit op een gewone rustige manier.


Eens de fiets op konden we beginnen aan 2 rondjes in totaal 20 km. Mijn eerste zorg was, een wiel vinden en liefst zo snel mogelijk. Al snel had ik dat wiel en was ik toch effe gerust.


Echter na het eerste keerpunt was ik mijn wiel al kwijt J. Het fietsen heb ik op mijn eigen tempo afgemaakt net zoals het lopen. Fietsen bleek achteraf toch iets sneller dan de vorige triathlon…dus we maken vorderingen !! Lopen was dezelfde tijd maar op een veel rustigere manier, dus…weer vorderingen!! :-D
Na 1uur 33 kwamen we over de streep en het gaf weer een supergevoel!!!


Tijdens de wintermaanden weten we dus wat te doen, fietsen en lopen moeten beter!
Stiekeme plannen voor volgend jaar zijn er reeds maar daar houd ik jullie van op de hoogte als ze iets concreter zijn :-D

Groetjes Wendy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten