maandag 9 juli 2012

Triathlon Vilvoorde


Eindelijk was de dag dan aangebroken. Mijn eerste echte triathlon!
De wedstrijd begon pas ’s middags dus ik had heel de morgen tijd om mijn materiaal bijeen te pakken en te checken en te dubbel checken. Natuurlijk ook veel tijd om heel zenuwachtig rond te lopen J
Om 11 uur vertrokken we richting Vilvoorde. Eerst moest ik mijn nummer gaan afhalen en loopgerief klaarzetten in de wisselzone. Best al spannend want mijn ventje kon niet mee de wisselzone in en kon dus niet ingrijpen als ik iets vergat.

Daarna ging het richting zwemstart. De fiets uit de auto en nogmaals checken of alles in orde was, bandjes oppompen drinkbus erop en kilometerteller op nul. Schoenen aan helm op en de fiets wegbrengen naar de 2de wisselzone. Een strenge referee wees me er al onmiddellijk op dat men helm niet goed zat. Ik had bij nader inzien gewoon de verkeerde rij gekozen want niemand zijn helm stond goed op, ze ging er bijna de meetlat bij halen J


Eens de fiets klaarstond moest de wetsuit aan, vermits het water 21,8° was mochten we die aandoen. Stipt om half 2 ging het startschot af en vertrokken we voor onze 500m.
We moesten 2 rondjes (het waren eigenlijk vierkantjes) doen, telkens van boei tot boei. Het ging allemaal vrij vlotjes en na 12’48’’ kwamen we uit het water. Wetsuit uit en fiets op.









 De volgende 20 km was beuken tegen de wind, en na een kleine 10 km begon het nog te hagelen ook. Ideaal fietsweer dus J…. Ik haat wind!!! 2 rondes moesten we doen en de wind wilde maar niet vannachter komen alleen recht in het gezicht of langs opzij, zodat je lekker zwalpend over de baan ging.





Uiteindelijk kwam ik na 42’ aan op de Grote Markt om daar mijn loopschoentjes te pakken en aan de laatste 5 km van de wedstrijd te beginnen. De beentjes voelde nog vrij soepel maar in het begin van de tweede ronde kwam de man met hamer toch even langs. Gelukkig stond mijn ventje in de buurt en die heeft hem vriendelijk verzocht terug naar huis te gaan. Even wat peptalk en ik kon verder voor mijn laatste 2,5km. 

Na 1h28 kwam ik eindelijk over de streep, ik had het gehaald !!! ODS zus Lies stond me aan de streep op te wachten die had ook haar triatlon (haar 3de reeds!!) weer tot een goed einde gebracht.

Supergelukkig was ik …het was me gelukt, in een tijd die ik helemaal niet in gedachte had. 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten