woensdag 4 juli 2012

Nog 4 dagen te gaan…




Binnen 4 dagen is het zover, mijn eerste triatlon. Het is weliswaar een achtste maar toch staan de zenuwen al redelijk gespannen. Mijn ODSzusje Lies heeft er al 2 achter de rug ondertussen en heeft me al wat moed gegeven. Ook zij zal zondag in Vilvoorde starten. Tristan de derde uit de ODSfamilie neemt de kwart voor zijn rekening.
Vorige week heb ik een eerste “open water” training gehad en die viel reuze mee. Het eerste probleem was snel overwonnen, nl.  het gevecht met de wetsuit! Het ging vrij vlotjes aan maar voelde me wel een beetje een sardientje in een blik. J
Na enige uitleg van Jan gingen we in het water. Het water voelde zalig alleen die vieze dingen op de bodem moest er van mij niet bij zijn. We zwommen een paar keer naar het vlaggetje, de eerste keer met een omweg. (Mijn oriëntatie is nog niet zo geweldig). Ik moest de koord onder water volgen volgens Jan... “HUH welke koord, ik zie niks!” Toen moest ik in zijn voeten zwemmen…..waar. welke voeten?  Na enige tijd lukte het me toch om op een redelijk rechte lijn te zwemmen. … Coach Jan bleef goed in mijn buurt en gaf me enkele nuttige tips.
 Natuurlijk was deze kennismaking met “open water” geen vergelijk met het geplons en gevecht van in een wedstrijd maar toch…
Deze week is een rustige week qua training. Beetje loslopen, losfietsen en rustig zwemmen. En vooral goed eten én drinken. (hoort daar ook een glaasje wijn bij? J )
De trainingen zij goed gevolgd dus IK BEN ER KLAAR VOOR!!
Samen met Lies en Tristan zullen we zondag “over de streep” komen!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten